A múlt hétvégén rendezték meg Andalúziában a szezonnyitót.
Talmát és Tóthot új csapatban láthattuk. Talmácsi átigazolt a HONDA-hoz, Tóthék pedig csapatot alapítottak erre a szezonra. A két srác beteg volt a hétvégén és elég szerencsétlenül alakult a helyzet a magyarok számára, mert Talmának még váltóproblémái is voltak; valamint Tóthnak a verseny után görcsbe rándult a gyomra és kiújult a vállsérülése amit még lehet, hogy meg kell operálni. Majd a következő hétvégén minden kiderül. Ne feledjétek szombaton lesz a futam. Amúgy itt Jerezben Bautista lett az első.
Rossit kilökték rajtnál, és csak 14. helyen tudott végezni. Nagy meglepetésre Dani Pedrosa a 2. lett Capirex mögött. A 3. Dani csapattársa lett Hayden. Gibernau is kiesett elektronikai problémák miatt.
Két Aprilia és egy Ducati siker. A címvédők közül Lüthi kiesett, Pedrosa egy szenzációs második hellyel nyitott a nagyoknál, Rossi viszont csak 14-ik lett.
Mi van hát itt? Nos, megváltoztak az erőviszonyok. Némiképp. Mert azt azért ne feledjük, hogy Valentino Rossit nem minden versenyen fogják kilökni (Elias volt a tettes), Thomas Lüthi nem fog mindig nullázni, Talmácsi Gábor pedig nem lesz mindig beteg. És még hosszasan sorolhatnék hasonlókat.
De a lényeg, hogy ettől függetlenül, ez az év nemcsak másként kezdődött, valószínűleg másként is fog folytatódni, mint az eddigiek. A 125-ösöknél és a 250-eseknél is nehéz dolguk lesz a Hondásoknak. Az elmúlt néhány évben Hondával lehetett egyéni VB-t nyerni, de idén ehhez nagy bravúr kell majd. Az Aprilia ugyanis megunta a japánok győzelmeit és pénzt, energiát nem sajnálva minden fronton támadást indított.
Pontosabban a Piaggio csoport, amelynek mindhárom márkája, az Aprilia, a Derbi és a Gilera is komoly fejlesztőmunkán esett át. És sokan vannak, nagyon sokan, a mezőnynek a legnagyobb része ilyen motorokon száguld. És akkor még nem beszéltünk a KTM-ről, amelyik a 125-ösöknél már egyéni aranyat is akar. Jóformán már csak mutatóban vannak Hondások, igaz köztük van például Talmácsi, aki influenzától gyötörten is értékes pontokat szerzett.
A sok lúd disznót győz közmondás igaza, tehát be is bizonyosodhat, meg nem is. A gyártók erőfeszítései mellett nagy szerepe lehet a versenyzők megbízhatóságának is. Talmácsi és Tóth Imre is ebből meríthet erőt. Bár, ami szegény Tóthot illeti, egész évben sérült vállal fog motorozni. Jerezben nem elég hogy egy vírusos betegség is ledöntötte a lábáról, még a válla is kiugrott. Dr. Claudio Costa szerint, ha műtik, két hónap kényszerpihenő következik, ha meg nem, akkor minden hétvégén be kell őt fáslizni, gyógyszerezni. Imre, az elmondása szerint még ezt is hajlandó elviselni, csak motorra ülhessen.
Merje csak valaki azt mondani, hogy ezek a fiúk nem olyan kemények, mint a gyémánt. Vagy nem küzdenek, mint egy oroszlán. Valami ilyesmit láttunk egyébként a MotoGP futamán is. Világ láss csodát, egy versenybalesetben Rossit kilökték, az olasz sztár, dühében a levegőbe csapott, bennünk meg megállt az ütő. Egy-két pillanatig mintha Rossi sem tudta volna, mit tegyen, aztán visszamászott a motorjára, és elkezdte az üldözőversenyt. Eddig ő volt nyúl, most ő lett a vadász.
A történelmet így ezúttal nem ő, hanem Capirossi és a nagyszerű Pedrosa írták. A spanyol fiúról Rossi is nagyon jó véleménnyel van, és mint kiderült, nem véletlenül. Pedrosa egy darabig még a jó öreg Capirossit is megszorongatta, ami óriási teljesítmény. Capirex ugyanis a VB egyik esélyese, aki mindent tud a szakmáról. A legendás Giacomo Agostini után ő lehet az első olasz, aki a „királykategóriában” olasz motoron nyerhet. A Ducati, a Honda és a Yamaha nagy harcában jó eséllyel bízhatunk.
Szóval, valami megváltozott az elmúlt hónapokban. És gondoljunk arra is, hogy jövőre a MotoGP-ben 800 köbcentiméteres gépeket látunk majd. Könnyen elképzelhető tehát, hogy a mostani új szelek, 2007-ben még inkább megerősödnek. Akkor aztán tényleg nagy vihar lehet.